בניהול אנשים, כמו בהרבה תחומים אחרים, עד שאתם לא שם, אתם לא באמת מבינים מה המשמעות ובמה זה כרוך. אספתי כמה משפטים ותובנות ממנהלים שליוויתי בכניסה לתפקיד, שהפתיעו אותם ובחלק מהמקרים גם גרמו להם לחשוב אם עשו את הבחירה הנכונה.
"בכניסה לתפקיד הרגשתי שמפציצים אותי מכל הכיוונים"
חילוף של מנהל היא הזדמנות לאנשים להעלות נושאים שהם מרגישים שלא טופלו והם חשובים להם, האנשים שלכם (וגם הממשקים) יפציצו אתכם בשאלות ובקשות ו... כן- גם ינסו אתכם ויבדקו את הגבולות. אל דאגה, אם תפעלו נכון זה יירגע עם הזמן.
"לפעמים אני מרגיש כמו גננת בגן"
למה מתכוונים המנהלים שהם אומרים את זה? (אין לי מספיק אצבעות לספור כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה), בדרך כלל הכוונה היא לעיסוק במערכות יחסים בצוות עצמו, בפישור וגישור בתוך הצוות ועם ממשקי עבודה, בהבהרות ואי הבנות. זה חלק אינטגרלי מהתפקיד הניהולי ולא קשור לגן ילדים אלא להתנהגות אנושית בסיסית ובנייה של תשתית תקשורת טובה בתוך הצוות ומחוצה לו.
"האנשים בצוות היו חברים שלי ועכשיו הם מדברים עליי מאחורי הגב"
קריאת השקמה- כאשר בחרתם לקחת על עצמכם תפקיד ניהולי וויתרתם על הזכות להיות חברים של האנשים שלכם, בדיוק כמו שהורה לא יכול להיות חבר של הילדים שלו. כחלק אינטגרלי מהתפקיד, תצטרכו להעביר הנחיות, לתקשר שינויים ולדרוש דרישות וזה לא תמיד ימצא חן בעייני הצוות שלכם. מנהל שלא מדברים עליו בכלל מאחורי הגב, הוא כנראה מנהל לא מספיק משמעותי ושלא עושה את התפקיד שלו נאמנה.
"אני מרגישה שאני כל הזמן מתעסקת בשטויות ולא בתחום המקצועי"
אחרי שבחרתם בתפקיד ניהולי- ניהול הפך להיות חלק מהמקצוע שלכם. חלק אותו, בן היתר, אתם צריכים ללמוד ולשכלל. התמהיל של התפקיד משתנה, לעיתי תרגישו שאתם מתרחקים מ"השטח" ומהעיסוק המקצועי (הנדסה, כספים, טיפול, שירות ועוד). ראיתי לא מעט מנהלים שבנו לעצמם צוות חזק וטוב (זה לוקח זמן) ולאחר תקופה הצליחו לחזור ולעסוק יותר בתחום המקצועי. תהליך כזה דורש מיקוד בבניית הצוות בתחילת התפקיד כדי לבנות צוות מקצועי ושעובד טוב ביחד ואל מול הממשקים הארגוניים.
"הם צריכים להתאים את עצמם אליי"
האנשים שלכם לא "צריכים"! הם יתאימו את עצמם אם הם רוצים, וכדי שהם ירצו שווה שתעבדו קצת בלחבר אותם אליכם ואת זה לא ניתן לעשות בעזרת אגו גדול ודרישות... אם אתם רוצים לנהל את הצוות בצורה טובה ואפקטיבית שווה שיהיו לכם כלי ניהול רבים ומגוונים ושתתאימו את עצמכם למה שהאנשים שלכם צריכים ולא תצפו שהם יתאימו את עצמם אליכם.
"חשבתי שאני אוכל לבחור את הצוות שלי"
אז חשבת... לעיתים, בארגונים מסוימים, אנחנו יכולים לבחור חלק מהצוות שלנו. אבל בדיוק כמו שאנחנו לא באמת בוחרים מי יהיו השכנים שלנו או המשפחה המורחבת שלנו, במציאות של עולם העבודה, מנהלים נתקלים באילוצים רבים בנוגע לצוות שלהם, חבר צוות עם ידע רב, שקשה מאוד להחליף, והגישה שלו מייצרת אנטגוניזם. כזו שהמוטיבציה שלה בקרשים ואתם כל הזמן צריכים לבקר אותה ולדחוף אותה לעשות את המשימות שלה ועוד... בנוסף, גם אם תבחרו ותחליפו את כל הצוות, מה מבטיח לכם שתקבלו בדיוק את מה שאתם רוצים/ צריכים? כל איש או אישה בצוות שלכם מגיע עם יכולות וצרכים מסוימים, תפקידכם להבין לעומק את מערכת ההפעלה של כל אחד ואחת מאנשייכם ולפעול בהתאם כדי להכשיר, לפתח, לייצר מוטיבציה וכו'.
כניסה לתפקיד ניהולי ראשון וגם שני ושלישי או מעבר מניהול צוות לניהול מנהלים, הוא תהליך הדורש למידה רבה, הסתגלות, אורך רוח ותוכנית עבודה. הבשורה הטובה היא שהרבה מאוד תלוי בכם!
אל תישארו לבד!
לליווי בכניסה לתפקיד ניהולי- צרו קשר- 054-2873063
Commentaires