באחת הפגישות שהיו לי בשבוע האחרון, אמר המנכ"ל שאיתו נפגשתי "אני רוצה שתלמדי את חברי ההנהלה שלי לשאול שאלות..."
בעולם הייעוצי, הכלי של שאילת שאלות הופך להיות כמו טבע שני, שאי אפשר בלעדיו, אבל מה קורה בתפקידי ניהול? התפקיד כל כך עמוס במשימות, יעדים, א.נשים וצוותים לנהל, בעיות לפתור, כל כך קל להישאב לתוך כל זה ולשכוח את אחד הכלים החשובים ביותר שיש: היכולת לשאול שאלות טובות.
למה שאילת שאלות חשובה כל כך?
• היא מאפשרת לנו ללמוד ולצמוח - על ידי שאילת שאלות, אנחנו יכולים להרחיב את הידע שלנו, לקבל נקודות מבט חדשות ולפתח הבנה עמוקה יותר של האנשים והעסק שלנו.
• היא עוזרת לנו לקבל החלטות טובות יותר - ככל שאנחנו יודעים יותר על נושא מסוים, כך גדל הסיכוי שנעשה בחירות נכונות. שאילת שאלות מאפשרת לנו לאסוף מידע מכל הגורמים הרלוונטיים, לשקול את כל האפשרויות ולקבל החלטה חכמה יותר, מושכלת יותר.
• היא בונה אמון ויחסי עבודה חזקים - כאשר אנחנו שואלים שאלות, אנחנו מראים שאנחנו מעוניינים בדעותיהם וברעיונותיהם של אחרים. זה יוצר תחושה של הערכה וכבוד, ומסייע בבניית קשרים חזקים עם א.נשים בצוות שלנו, לקוחות ושותפים.
• היא מעודדת יצירתיות וחדשנות - שאילת שאלות "למה?" ו"מה אם?" יכולה לפתוח צוהר לחשיבה חדשה ולהוביל לפתרונות יצירתיים לבעיות.
• היא מניעה שינוי - שאילת שאלות קשות יכולה לאתגר את הסטטוס קוו ולהוביל לשינויים חיוביים בארגון.
"השאלות הנכונות יכולות לשנות את העולם" - מרי קירי.
אז איך נהיה מנהלות ומנהלים שואלים יותר?
• נהיה סקרנים - ניגש לכל שיחה עם רצון אמיתי ללמוד ולדעת יותר.
• נקשיב בתשומת לב: נשים לב לא רק לתשובות, אלא גם לשפת הגוף ולטון הדיבור.
• נשאל שאלות פתוחות - ניתן לא.נשים מרחב להביע את עצמם ולשתף את מחשבותיהם.
• נהיה סבלניים - לא נצפה לקבל תשובות מיידיות לכל השאלות שלנו.
• נהיה אדיבים - נראה הערכה לזמן ולידע של האדם שאותו אנו שואלים.
שאילת שאלות היא מיומנות ניהולית חיונית שיכולה להועיל בכל תחום בחיינו. על ידי פיתוח היכולת לשאול שאלות נכונות, נוכל ללמוד ולצמוח, לקבל החלטות טובות יותר, לבנות יחסים חזקים ולעודד שינוי.
בפעם הבאה שתמצאו את עצמכם במצב שדורש קבלת החלטה או פתרון בעיה, עצרו רגע ושאלו את עצמכם: "אילו שאלות אני יכול.ה לשאול כדי לקבל עוד עומק וידע?", תופתעו לגלות כמה כוח יש לשאלות פשוטות ולהקשבה אותנטית.
Comments