top of page

הכשרות אונליין לארגונים

בימים אלו בהם המציאות הארגונית והעסקית משתנה במהירות ורמת חוסר הוודאות גבוהה, נדרשת מנהיגות שונה, מדויקת יותר ועם כלים מותאמים.

למטה תוכלו למצוא מגוון של תכניות הכשרה on line למנהלים ועובדים שפותחו והותאמו במיוחד לסביבה הארגונית והעסקית של היום וכוללים כלים פרקטיים הניתנים ליישום והטמעה מיידית.

מנהיגות בתקופת שינוי וחוסר וודאות

השינוי הוא האירוע החיצוני שקורה לנו או לסביבה שלנו, מעבר או השתנות (Transition)  הוא התהליך הפנימי שאנחנו עוברים כיחידים, קבוצה או ארגון.

תקופות שינוי וחוסר וודאות מביאות איתן אתגרים ניהוליים ומנהיגותיים שחלקם שונים מבעבר, תקופה זו דורשת ממנהלים ועובדים בארגונים  להתאים את היכולות והכלים שברשותם וללמוד כלים חדשים, מותאמים, שיסיעו בהשגת המטרות והיעדים הארגוניים.

מטרה: הבנת המאפיינים של תקופת השינוי וקבלת כלים פרקטיים לניהול ומנהיגות בתקופה כזו.

קהל יעד: מנהלים ועובדים בארגונים

משך ההדרכה: שעה וחצי

 

על מה נדבר?

  • התמודדות עם שינוי וחוסר וודאות

  • מודל השינוי- ההבדל בין שינוי חיצוני לתקופת מעבר

  • סיום-

  • מה קורה לנו בתקופת הסיום?

  • מה השתנה ומה לא השתנה?

  • האזור הנייטרלי-

    • מאפיינים של התקופה

    • שיטוח העקומה- איך מנהלים ביעילות ואפקטיביות גם בתקופה זו?

    • איך משמרים את היצירתיות והחדשנות שמביאה איתה תקופה זו

  • כלים לניהול אפקטיבי בתקופת שינוי וחוסר וודאות

מודל טרנספורמציה ברידג'ס

שלושת מעגלי המנהיגות

בימים של חוסר וודאות ושינויים תכופים ובלתי צפויים בהם אנו נמצאים , מנהיגות נדרשת יותר מתמיד ובכל אינטראקציה, לא רק למנהלי אנשים אלא לכולם. 

מנהיגות ניתן לחלק לשלושה מעגלים עיקריים: מנהיגות אישית, מנהיגות בינאישית ומנהיגות ארגונית.

בהדרכה נדבר על הגדרה של מנהיגות, פיתוח שלוש זוויות ההסתכלות וכלים פרקטיים שיסייעו לנו להתנהל בעת הנוכחית.

מטרה: מתן כלים למשתתפים לשיפור מנהיגות בשלוש הרמות, בהתנהלות היומיומית בתקופה הנוכחית

קהל יעד: מנהלים ועובדים בארגונים

משך ההדרכה: שעה וחצי

 

על מה נדבר?

  • מהי מנהיגות?

  • מאפייני התקופה ומיומנויות מנהיגות ממוקדות שנדרשות היום

מנהיגות אישית

  • מהי מנהיגות אישית?

  • שמירה על הבריאות הפיזית ורגשית שלי בימים אלו

  • כלי לניהול רגשות ואנרגיה, שימור תחושת המסוגלות וההשפעה – מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה

  • ניהול הזמן שלי – מיקוד בעיקר, ניהול המשימות והזמן שלי בצורה אפקטיבית

מנהיגות בינאישית

  • איך משמרים קשרים בינאישיים בעבודה ללא פינות קפה ושיחות מסדרון

  • שימור ופיתוח האמון הבינאישי

  • עבודה בצוות

מנהיגות ארגונית

  • שימור ופיתוח ראייה מערכתית

  • שימור התקשורת עם ממשקי העבודה שלי

  • שמירה על ערכים ארגוניים

ניהול זמן ואפקטיביות אישית

במציאות הארגונית והעסקית של היום נדרשים מנהלים ועובדים לבצע משימות רבות בזמן קצר הכולל הפרעות מרובות. ניהול משאב הזמן והיכולת להיות יעיל ואפקטיבי הופכת ליכולת קריטית לשם השגת המטרות והיעדים האישיים והארגוניים וביצוע המשימות. לשם כך קיים הצורך לפתח את היכולת לקבוע סדרי עדיפויות, לחלק את הזמן באופן אפקטיבי על פי סדרי העדיפויות ולהתמודד ביעילות עם "בזבזני זמן" .

מטרת ההדרכהקבלת כלים פרקטיים לניהול מיטבי של הזמן שלי ושל הצוות.

קהל יעד: מנהלים ועובדים בארגונים

משך המפגש: שעה וחצי

 

נושאים עיקריים

  • ייעוד ומטרות ארגוניות ואישיות.

  • תעדוף משימות לאור הייעוד והמטרות.

  • הקצאת משימות בסרגל הזמן בטווח הארוך, הבינוני והקצר.

  • ניהול הזמן והתמודדות גזלני זמן.

  • תכנון שבועי ויומי.

  • האצלה אפקטיבית של אחריות וסמכות וביצוע בקרה.

פיתוח ושימור מערכות יחסים בעבודה

מערכות יחסים טובות וחברות במקום העבודה נמצאו מקושרים להגברת המוטיבציה של העובדים, המחוברות הארגונית, ירידה בתחלופת העובדים, עלייה בביצועי הצוות ואפילו עליה בשכר ותגמולים.

בוובינר ירכשו המשתתפים את הכלים שיסייעו להם לפתח מערכות יחסים אפקטיביות ולשמרם לאורך זמן.

קהל יעד: מנהלים ועובדים בארגונים

משך המפגש: שעה וחצי

מטרה: מתן כלים פרקטיים לפיתוח ושימור מערכות יחסים בעבודה והגדלת המחוברות הארגונית.

 

על מה נדבר? 

תפיסות הנוגעות למערכות יחסים וחברות בעבודה, מה ההבדל בין מערכות יחסים בחיים האישיים לעבודה? השפעת מערכות יחסים וחברות בעבודה על היכולת להגיע לתוצאות ויעדים, מחוברות, תקשורת, מקצועיות ועוד.

כלים לבניית מערכות יחסים ארוכות טווח במקום העבודה עם הצוות שלי, הממשקים, הלקוחות והספקים בארגון.

חניכה ניהולית

חניכה היא חלק משמעותי מתפקיד המנהל ומאפשרת לבנות צוות מקצועי, מיומן ומגובש. בתהליך נלמד לזהות הזדמנויות לחניכה ונשכלל את הכלים של המנהלים לחניכה אפקטיבית של העובדים. חניכה ניהולית משפיעה על המקצועיות של העובדים, תחושת ההשקעה והחיבור הארגוני ומונעת עזיבה ותחלופה בארגון.

מטרת התהליך: מתן כלים למנהלי אנשים לחניכה אפקטיבית של עובדים

קהל יעד: מנהלי אנשים בארגונים

התהליך כולל: וובינר בן 3 שעות  ושלושה מפגשי ליווי אישי לכל מנהל המשתתף בתהליך

תכנים מרכזיים:

  • הצבת מטרות ריאליות ותיאום ציפיות

  • בניית תכנית חניכה משותפת למנהל ולנחנך

  • כלים לחניכה ניהולית מותאמים למטרות

  • משוב ככלי ניהולי

  • הקשבה, שאילת שאלות והעברת מסרים אפקטיבית

  • זיהוי הזדמנויות חניכה תוך כדי העבודה השוטפת

פרזנטציה והעברת מסרים אפקטיבית

בעולם הארגוני נדרשים בעלי פקידים שונים להעביר פרזנטציות בסיטואציות שונות ומגוונות .

היכולת להעביר מסר אפקטיבי באמצעות פרזנטציה, היא מיומנות חשובה וניתנת ללמידה באמצעות כלים פרקטיים ואימון.
הוובינר יעסוק במיומנויות פרזנטציה ועמידה מול קהל (פרונטלי או ווירטואלי) אשר תשיג את המטרות והיעדים, בין אם מדובר בפרזנטציה של 5 או 50 דקות, אם זה קהל של אדם אחד או רבים.

מטרת ההדרכה: למידה, פיתוח ושיפור מיומנויות אישיות וכלים להעברת פרזנטציה ולהצגת להציג נושא בצורה מקצועית ואפקטיבית שתשיג את המטרה הרצויה.

קהל היעד: מנהלים ועובדים בארגונים

משך ההדרכה: 3 שעות (2 חלקים בני 90 דקות)

 

על מה נדבר?

  • תכנון והכנה – הגדרת מטרה ומסר מרכזי תוך מיקוד בתועלות לקהל היעד, הכנת מקרים ותגובות והכנה להתנגדויות.

  • מבנה פרזנטציה אפקטיבית – פתיחה, גוף וסיכום.

  • העברת המסר פרונטלית ו on line: שפת גוף, שימוש בקול, ידיים, קשר עין ותנועה.

  • אמצעי המחשה ושימוש נכון בסוגים שונים של עזרים.

  • ניהול הקהל- שאלות, הפרעות והתנגדויות.

  • תרגול מעשי ומשוב.

ראיון אפקטיבי

ריאיון הינו שלב מרכזי בתהליך הגיוס והמיון של עובד חדש ודורש מן המראיין מיומנויות שונות ומגוונות. תהליך מיון ובחירה בלתי מקצועי מגדיל את ההסתברות לגיוס עובדים לא מתאימים למשרה ולארגון או פספוס מועמדים מתאימים ורצויים לארגון וכרוך בבזבוז רב של כסף ומשאבים.

למנהל המראיין תפקיד מרכזי בתהליך, בהדרכה זו נפתח הבנה מעמיקה של שלבי התהליך ונלמד כלים ומיומנויות נדרשות לביצוע תהליך מיטבי.

מטרות

  • הבנה של המנהלים את חוויית המועמד בתהליך הגיוס והשפעתם על רצונו להצטרף לארגון ולעבוד בו.

  • שיפור אפקטיביות הריאיון והתאמת המועמדים למשרות המבוקשות.

  • ניצול מיטבי של זמן הריאיון להשגת המטרות.

  • למידת כלים ותרגול מיומנויות רלוונטיות לראיון.

קהל יעד: מנהלים מגייסים בארגונים

משך ההדרכה: 3 שעות (2 חלקים בני 90 דקות)

 

על מה נדבר?

הצגת תהליך הגיוס בארגון ומטרות כל שלב בתהליך

ביסוס תפישות אפקטיביות בתהליך הגיוס-

דור ה Y- מה הם מחפשים במקום עבודה?

On boarding – כבר בתהליך הריאיון

חוויית המועמד בתהליך

השפעת המפגש עם המנהלים על ההחלטה הסופית של המועמד

הכנה לראיון – זיהוי 3 היהלומים בתפקיד.

מהלך הריאיון-

  • ניהול מהלך הריאיון.

  • מה אומרים ומה לא אומרים בראיון עבודה.

  • שאילת שאלות לזיהוי היהלומים

  • מיומנויות הקשבה אפקטיבית

סיכום- הערכת המועמד, סיכום והמשך התהליך.

בואו נדבר

סלולרי: 054-2873063

דוא"ל: hila@focus-od.co.il

מצפה אבי"ב, משגב.

bottom of page