top of page
חיפוש

"משאבי אנוש זה התפקיד הכי מיותר בארגון!"

"משאבי אנוש זה התפקיד הכי מיותר בארגון!" משפט ששמעתי בשבוע שעבר ממנכ"ל של ארגון תעשייתי צפוני, בחיי שזה מה שהוא אמר!

אז כמי שעוסקת בפיתוח ארגוני וליווי א.נשי HR כבר כל כך הרבה שנים, התגובה האוטומטית שלי הייתה: "מה???? זה מה שאתה חושב?"

ואחרי שנרגעתי וישנתי קצת (התובנות הכי טובות שלי מגיעות בבוקר), שאלתי את עצמי, איך זה יכול להיות שבשנת 2024, אחרי תקופת קורונה ובזמן תקופת מלחמה כל כך מורכבת, ש HR מביאות ומביאים כל כך הרבה ערך לארגונים, יש עדיין מנכ"לים, מנהלות ומנהלים וא.נשים שחושבים ככה?

בעייני זה נובע מכמה סיבות:

1. הצורך בדיסקרטיות בתפקיד – יש הרבה מרכיבים של תפקיד HR בארגון שנעשים "מאחורי הקלעים", בנייה של תהליכי עבודה וניהול בארגון, ליווי של מנהלות ומנהלים בצמתים, הדיסקרטיות היא קריטית בתפקיד ה HR על הרבה מהפעילות אי אפשר לדבר ולספר.

2. אנשי HR הם לא א.נשי PR – למרות ההבנה העמוקה של HR בתרבות ופוליטיקה ארגונית והיכולת לייעץ לא.נשים בארגון איך להראות את העשייה שלהם יותר, HR מתקשות.ים ליישם בעצמם ולדבר על העשייה שלהם.ן בפרהסיה.

3. מדברים.ות בתחושות ורגשות ושוכחים לגבות בנתונים – חברי ההנהלה בארגון מגיעים בדרך כלל מדיסיפלינות טכנולוגיות/ עסקיות/ פיננסיות, הם רגילים לדבר במספרים ונתונים. א.נשי HR לעומת זאת, מגיעות ומגיעים מעולמות של שיח רגשי. יש המון נתונים תומכים שמציגים את הערך שמביאה פעילות HR לארגון, העניין הוא להקפיד למדוד אותם ולדעת להציג אותם בהקשרים הנכונים. ויש גם ערך שלא יכול להיות מוצג בנתונים, שאין לו KPI ברור, החכמה היא לעמוד איתנ.ה ולדעת לדבר באומץ את אותם ערכים שאני מביא.ה לשולחן.

4. כולם מבינים בא.נשים – או לפחות כולם חושבים ככה. מה זה בכלל אומר להבין באנשים? הכוונה היא לדעת לזהות התאמה של א.נשים לתפקיד, יכולות וכישורים אישיים, חוזקות וחולשות שנובעות מהאישיות ולא רק מהידע או המיומנויות, הבנה עמוקה של מניעים ומוטיבציות, היכולת לחבר צוותים ולגרום להם לעבוד בסינרגיה ועוד וגם לדעת איך לחנוך ולייעץ למנהלות ומנהלים בארגון בקונפליקטים ואתגרים עם הצוותים שלהן.ם. אז עם יד על הלב, כולם מבינים בא.נשים?

5. כל ההנהלות בארגונים מדקלמות את המנטרה: "א.נשים הם הנכס הכי חשוב בארגון".

אז קודם כל, לתפיסתי, אנשים הם לא נכס, הם המנוע, הדלק, הם הארגון!! אבל בפועל כשצריך לבחור אם להשקיע במכונה חדשנית או בא.נשים, הנטייה היא לרוב להשקיע במכונה. ובהתאם – HR הם אלו שייצגו את הצורך להשקיע בא.נשים ויקבלו תגובה שמשמעותה שהם לא מבינים את הביזנס או את סדרי העדיפות.

6. אנחנו לא יודעים מה שאנחנו לא יודעים – תפקיד HR הוא בין היתר להחזיק את הידע על דיני ויחסי העבודה. החוקים והנהלים של ניהול הא.נשים בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן. מנהלות ומנהלים רבים עוברים על החוק בלי לדעת מה שהם לא יודעים (בראיונות עבודה, ניהול שוטף, תהליכי פיטורים ועוד.) יש מורכבות גבוהה וצריך לדעת "לתרגם" את החוקים האלו לארגון ולתווך אותם למנהלות.ים כדי שיעבדו על פי החוק.

אני חושבת שיש לכולנו עבודה רבה לעשות בהקשר של ניהול א.נשים ותפיסת תפקיד HR בארגון, זה משתנה בין ארגונים, הרבה בהשפעת האישיות של א.נשי HR והיכולות המקצועיות שלהן.ם אבל גם במקום שניתן לתפקיד בשולחן ההנהלה, אם הפונקציה אכן נמצאת שם או ש"מיוצגת" על ידי סמנכ"ל אחר. הגיע הזמן שהנוכחות של HR בשולחן קבלת ההחלטות תהיה מובנת מאליה, כמו כספים או תפעול, בטח אם "אנשים הם הנכס החשוב ביותר...".



מאחלת לנו ימים שקטים יותר והלוואי שיחזירו את כל החטופים בשלום ובמהרה!!!

3 צפיות0 תגובות
bottom of page