top of page

הכשרות וסדנאות לעובדים

היום, בעולם תעסוקתי תחרותי, עולם של בהפרעה מתמדת, ארגון שרוצה לשמר את עובדיו, את המוטיבציה שלהם, המחוברות ולמנוע תחלופה, שווה שישקיע בפיתוח האישי בנוסף לפיתוח המקצועי. בין התכניות למטה תוכלו למצוא תכנים מגוונים המתאימים לסוגים שונים של אוכלוסיות בתוך הארגונים.

פירוט תכניות ההכשרה:

חוסן אישי וארגוני במציאות משובשת

"לא החזק ביותר או האינטליגנטי ביותר הוא ששורד, אלא זה המגיב בדרך הטובה ביותר לשינוי" - צ'ארלס דרווין

חוסן רגשי הוא מושג המתאר יכולת פסיכולוגית חיובית להתמודד עם מצבי דחק ומשבר, להסתגל לנסיבות החיים שנגרמו בעקבות מצבים אלו ולצמוח מהן. בתקופה מאתגרת זו, חיזוק החוסן האישי והארגוני הוא קריטי יותר מתמיד. בהמשך לשיחתנו, מצורפת הצעה לוובינר בנושא.

משך הסדנה: חצי יום/ וובינר בן שעה וחצי (תלוי מידת העמקה)

קהל יעד: א.נשים בארגונים

תכנים

  • זיהוי מקורות לחץ ודחק ייחודיים במצב הנוכחי בישראל והשפעתם עלינו ביומיום

  • מצבי דחק (STRESS), הגדרות, גורמים והשפעות

  • הגדרת חוסן והבנת חשיבותו במצבי לחץ מתמשכים

  • השפעת מצב חירום ואי וודאות מתמשך על החוסן הרגשי

  • מודל ABC לפיתוח החוסן האישי והמשפחתי במצב חירום מתמשך

מִתְחַזְּקִים – פיתוח אישי מבוסס חוזקות

"הטרגדיה האמיתית של החיים היא לא שלכל אחד מאיתנו אין מספיק חוזקות; הטרגדיה היא שאנחנו לא משתמשים בחוזקות שיש לנו." Buckingham & Clifton

האנושות עוסקת בכפייתיות זה מאות שנים בפגמים ובכישלונות: רופאים חקרו מחלות כדי ללמוד על בריאות, פסיכולוגים חקרו עצב כדי ללמוד על שמחה, יועצים בדקו את הסיבות לגירושים כדי ללמוד על נישואים מאושרים, בבתי-ספר עודדו כל אחד מאיתנו לזהות, לנתח ולתקן את נקודות התורפה שלנו כדי להתחזק.

פגמים וכישלונות ראויים אמנם למחקר, אך הם מלמדים אותנו מעט מאוד על חוזקותינו, לחוזקות יש אופי משלהן (מתוך הספר "גלה את חוזקותייך").

על פי גישת החוזקות, כישרונותיו של האדם הם קבועים וייחודיים ומרחב הצמיחה וההתפתחות הגדול ביותר של האדם הוא בתחומי חוזקותיו ולכן רצוי להתמקד בהן.

אחת ההשלכות המשמעותיות של ההתמקדות ופיתוח החוזקות והבאתן לידי מימוש היא תחושה של משמעות ואושר.

מטרות הסדנה:​ היכרות עם גישת החוזקות של גאלופ, למידת יישומי הגישה בפיתוח אישי ומקצועי

משך הסדנה: חצי יום- יום מלא (תלוי מידת העמקה)

קהל יעד: א.נשים בארגון/ צוותים אורגניים

תכנים:

  • גישת החוזקות, מהות, משמעות וכלים.

  • זיהוי החוזקות האישיות שלנו בעזרת מילוי וניתוח שאלון גאלופ.

  • למידת שפה בעזרתה נוכל לאתר ולפתח את החוזקות של הסובבים אותנו.

  • הובלת תרבות ארגונית מבוססת חוזקות.

  • יישומי גישת החוזקות בחיים האישיים והמקצועיים.

פרזנטציה והעברת מסרים אפקטיבית

בעולם הארגוני נדרשים בעלי פקידים שונים להעביר פרזנטציות בסיטואציות שונות ומגוונות . היכולת להעביר מסר אפקטיבי באמצעות פרזנטציה, היא מיומנות חשובה וניתנת ללמידה באמצעות כלים פרקטיים ואימון.
הסדנא תעסוק במיומנויות פרזנטציה ועמידה מול קהל אשר תשיג את המטרה ותעביר את המסרים בדרך שתיזכר על ידי השומעים. אם בפרזנטציה של 5 או 50 דקות, אם זה קהל של אדם אחד או רבים.

מטרת הסדנא: למידה, פיתוח ושיפור מיומנויות אישיות וכלים להעברת פרזנטציה ולהצגת להציג נושא בצורה מקצועית ואפקטיבית שתשיג את המטרה הרצויה.

קהל היעד: מנהלים ועובדים בארגונים

משך הסדנה: יום מלא

תכנים:

תכנון והכנה – הגדרת מטרה ומסר מרכזי תוך מיקוד בתועלות לקהל היעד, הכנת מקרים ותגובות והכנה להתנגדויות.

מבנה הפרזנטציה האפקטיבית – פתיחה, גוף וסיכום.

העברת המסר: שפת גוף, שימוש בקול, ידיים, קשר עין ותנועה.

אמצעי המחשה ושימוש נכון בסוגים שונים של עזרים.

ניהול הקהל- שאלות, הפרעות והתנגדויות.

תרגול מעשי ומשוב.

תקשורת בינאישית

אנו מתקשרים עם אנשים בסיטואציות שונות, בכל יום ועם אנשים שונים מאיתנו. הבנת סגנון התקשורת האישי וסגנון התקשורת של האחר היא קריטית לפיתוח מערכות יחסים בינאישיות איכותיות. היכולת לנתח ולהבין סגנונות תקשורת שונים, בנויה על מחקרים פסיכולוגיים ומשמשת כלי עבודה אפקטיבי הן בעולם העבודה והן בחיים האישיים.

מטרות הסדנה:

זיהוי סגנון התקשורת האישי

הבנה טובה יותר של סגנונות תקשורת של האחרים

הכרת דרכים אפקטיביות ליצירת תקשורת

שיפור תקשורת בינאישית והיחסים עם האחרים בסביבה

קהל יעד: מנהלים ועובדים בארגונים

משך הסדנה: יום מלא

תכנים:

מהי תקשורת ביניאישית?

ארבעת סגנונות התקשורת- אנליטי, תומך, מקדם, דומיננטי

זיהוי הסגנון האישי

זיהוי הסגנון של האחר

דרכים אפקטיביות לתקשר עם סגנונות תקשורת שונים

ההשלכות לבניית עבודת צוות אפקטיבית

השלכות של אי תקשורת

הסדנא היא חוויתית ודינאמית, כל משתתף מזהה את סגנונו האישי ולומד דרכים אפקטיביות של תקשורת בין אישית עם האחרים בסביבתו.

ניהול זמן ואפקטיביות אישית

במציאות הארגונית והעסקית של היום נדרשים מנהלים ועובדים לבצע משימות רבות בזמן קצר ובמציאות שיש בה הפרעות חוזרות ונשנות ניהול המשאב של הזמן והיכולת להיות יעיל ואפקטיבי הופכת ליכולת קריטית לשם ביצוע המשימות והשגת היעדים. לשם כך קיים הצורך גם לפתח את היכולת לקבוע סדרי עדיפויות, לחלק את הזמן באופן אפקטיבי על פי סדרי העדיפויות ולהתמודד ביעילות עם "בזבזני זמן" .

מטרות:

הגדרה ממוקדת של המטרות האישיות והארגוניות.

ניהול הפעילות לאור המטרות.

התמודדות עם גזלני זמן.

להגדיל את האפקטיביות בעבודה.

לדעת להאציל סמכויות באופן אפקטיבי.

קהל יעד: מנהלים ועובדים בארגונים

תכנים:

הגדרת ייעוד ומטרות ארגוניות ואישיות.

תעדוף משימות לאור הייעוד והמטרות.

הקצאת משימות בסרגל הזמן בטווח הארוך, הבינוני והקצר.

ניהול הזמן והתמודדות גזלני זמן.

תכנון שבועי ויומי.

האצלה אפקטיבית של אחריות וסמכות.

התמודדות במצבי שינוי וחוסר וודאות

בעולם הארגוני של היום אנו חווים שינויים רבים ותכופים. מצב שמעלה התנגדויות וחששות רבים, ברמה האישית ופוגע ביעילות והאפקטיביות ברמה הארגונית. שינוי הוא האירוע החיצוני שקורה לנו או לסביבה שלנו, מעבר או השתנות (Transition)  הוא התהליך הפנימי שאנחנו עוברים כיחידים, קבוצה או ארגון.

מטרות הסדנה:

הבנה של השפעת מצבי שינוי עלינו כאנשים

למידת כלים שיסייעו לנו לקצר את המעבר למצב החדש, הרצוי

קהל יעד: מנהלים ועובדים בארגונים

משך הסדנה: יום מלא

תכנים:

השינוי הארגוני והשפעתו עלינו כפרטים ועובדים בארגון

מודל ההשתנות- ברידג'ס- התחלה, האזור הנייטרלי ומעבר למציאות החדשה

כלים לניהול עצמי וארגוני בזמן השינוי

צמצום האזור הנייטרלי ומעבר חלק למצב החדש

bottom of page